Wihuri Oy Aarnio Metro-tukun matka Proakatemian kanssa jatkuu edelleen

Huikeeta, ihan huikeeta, sillä Wihuri Oy Aarnio Metro-tukku oli mukana Proakatemian valmistuvien loppunäyttötapahtumassa kolmatta kertaa peräkkäin. Täytyy siis uskoa, että jotain sellaista meillä Proakatemialla on, mitä muualla ei ole. Tunnelma tapahtumassa on vuodesta toiseen ollut huikea, mutta tässä täytyy olla jotain enemmänkin, nimittäin meidän valmistuvien tiimien ihan älyttömän hienot ratkaisut annettuihin toimeksiantoihin.

Wihuri Oy Aarnio Metro-tukku on osa Wihuri-konsernia. Konserni on toiminut jo vuodesta 1901 ja sillä on toimintaa yli 30 maassa. Metro-tukun lisäksi konserniin kuuluu teknistä kauppaa, tilauslentoja sekä pakkausteollisuutta ja vuonna 2018 liikevaihtoa oli lähes kaksi miljardia euroa. Wihurin Metro-tukkuverkosto toimii koko Suomessa aina Rovaniemelle saakka. Asiakkaita ovat hotellit, kahvilat ja ravintolat 51 %, vähittäiskauppa ja kioskit 18 %, liikennemyymälät 15 %, julkishallinnon laitokset 12 % ja muut asiakkaat 4 %.

Tänäkin vuonna toimeksianto oli mahtava ja sitä pääsi ratkaisemaan valmistuvista tiimeistämme Value Creative. Toimeksiantona oli pohtia seuraavaa toimeksiantoa: Tulevaisuuden ravintolatukkuri ― erottautumistekijät kilpailussa ja B2B kaupassa? Tätä aihetta tuli tarkastella erityisesti palveluiden, digitaalisuuden, kauppapaikkojen ja tulevaisuuden ravintolatukkurin näkökulmasta.

Value Creative lähti ratkaisemaan toimeksiantoa haastattelemalla nykyisiä asiakkaita, skenaariotyöskentelyn avulla, verkkokauppa-alustojen taustatutkimuksella sekä kilpailija- ja toimiala-analyysillä. Juuri näistä lähestymistavoista myös toimeksiantajalta on tullut kiitosta ja se varmasti näkyy arvosanassa siten, että on saatu sellaisia ratkaisuja, joita toimeksiantaja on lähtenyt hakemaankin.

Tästä tuloksena saatiin niinkin huikea ratkaisu, että Wihuri Oy Aarnio Metro-tukulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin antaa tuotoksesta arvosanaksi numero 5. Onnea Value Creative! Näin korkealla arvosanalla en voi kuitenkaan olla onnittelematta myös Wihuri Oy Aarnio Metro-tukkua, sillä he ovat varmasti saaneet jotain, mitä eivät osanneet edes odottaa.

 

Teksti: Outi Kattelus

Kuva: Irina Klimova

Tags: No tags
0

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked*